Veien mot sesongen 2014

Treningsleir Sør Afrika!

Nå har jeg og Morten Velde snart vært i Dullstroom i Sør Afrika i 2 uker. Oppholdet har vært fantastisk til nå og har nok allerede toppet alle leirer jeg har vært på tidligere, selv om 7 dager gjenstår.

Da vi ankom det massive huset i begynnelsen av januar hadde 5 andre norske allerede vært her en uke. Med trener Atle Karlsen i spissen var guttene Elias Ottosen, Jørgen Frost Bø, Johannes Alnes og Tom Erling Kårbø allerede akklimatisert og i gang med god kvalitetstrening.

For meg er dette første gang i høyden, og det kjennes på kroppen. De første dagene lå pulsen høyt over hvordan jeg ligger hjemme og både pusten og beina var tunge. Spesielt i bakkene føltes kroppen ut som om den tilhørte en pensjonist. Eksempelvis ligger gjennomsnittspulsen min hjemme på en rolig langkjøring på ca. 135 i 4.50 fart pr. km, mens den her i høyden den første uken lå på 145 i 5.10 fart pr. km.

Etter ca. 7-9 dager begynte ting å løsne. Nå går langturene ørlite saktere enn hva de ville gjort hjemme med samme puls, og terskeløktene begynner å gå fortere. Det blir en spennende siste uke på leir med mye bra kvalitetstrening. Den artigste økten til nå må være da vi dro til Belfast, en halvtimes kjøretur herfra, og hadde 2x20x200m på gressbane. Første 20 gikk på 35-33 med 30 sek pause, mens de siste 20 gikk på 33-29 med 45 sek pause. Meg, Velde, Kårbø og Bø aka. Dwayne kjørte den økten. 4 gutter fra 4 forskjellige klubber, for en flott norsk ungdom med evne til å samarbeide.

Den lille koselige byen vi bor i som ligger ca. 2100moh., Dullstroom, er et fantastisk sted å dra på leir. Huset vi hadde de to første ukene var ren luksus. Vi hadde 5 soverom, 6 bad, 2 lerret, 2 surround anlegg, snookerbord osv. osv. Helt vanvittig. Sjekk instagramprofilen for bilder! Det er ikke vanskelig å få tiden til å gå mellom øktene når fasilitetene er slike og reisefølget består av folk som lager liv og action på forskjellige måter.

Nå har dessverre de andre dratt hjem og bare meg og Velde er igjen. Det var trist, men det er ikke lenge til vi samles igjen i Monte Gordo i Portugal! Vi har nå skiftet til et litt mindre hus, men klarer oss bra. Endelig kan vi kjøre alle de hemmelige øktene våre! Siden vi ikke har internett i huset får jeg ikke lagt ut bilder nå, men satser på å få lagt ut litt om en ukes tid med en oppsummering av oppholdet. Heng med på Instagram derimot, der kommer bilder løpende.

Ett svar

  1. Dwayne

    aka Dwayne ‘the rock’ Di Caprio Bø

    20. januar 2014, kl. 20:29

Legg igjen en kommentar